امروز دردهه دوم افتتاح چری ، این شرکت همچنان با استفاده از نوآوری مستقل، سیستم تحقیق و توسعه مرتبط با محصول و مسائل فنی را راه اندازی کرده است.
چری همچنین مجموعه ای از برندهای معروف مانند Fulwin، QQ، Eastar، Tiggo و Arrizo را به بازار معرفی و محصولات خود را به 80 کشور جهان صادر کرد تا خود را به عنوان برندی بین المللی به دنیا معرفی کند.
در نیمه اول سال 2014، چری موفق به فروش چهار و نیم میلیون خودرو شد که بیشتر از یک میلیون آن شامل صادرات بود.
از نظر اصلاح کیفیت محصول، با هدف تولید محصولات امن، حافظ انرژی و دوستدار محیط زیست، چری آرام آرام خودش را به استانداردهای جهانی رسانده است.
برخی از این اقدامات شامل بکارگیری از سیستم مدیرتی تضمین کیفیت و همچنین اخد مدارک بین المللی کیفیت مانند ISO9001 و Rheinland ISO/TS16949 می باشند.
"نوآوری مستقل" هسته استراتژی رشد و توسعه چری می باشد.
همانطور که اشاره شد، این شرکت از آغاز شروع به کار خود با پایبندی به استراتژی "نواوری مستقل" تلاش داشته تا تبدیل به شرکتی تکنولوژی محور باشد.
چری یک سیستم تحقیق و توسعه یکپارچه خودرویی کامل، سیستم انتقال نیرو، توسعه قطعات کلیدی و تولید آزمایشی را در انیستیتوی مهندسی و تحقیقیات خودرو در Wuhu و با حمایت مراکز تحقیقاتی در بیجینگ، شانگهای، ایتالیا، ژاپن و استرالیا راه اندازی کرده است.
از طریق نواوری مستقل، شرکت موفق شده پیشرفت چشمگیری را در ارائه تکنولوژی پیشرفته بومی مانند تایمینگ دوگانه متغیر سوپاپ (DVVT)، تزریق مستقیم بنزین توربو شارژ (TGDI)، جعبه دنده متغیر پیوسته (CVT)، انرژی جدید و در نتیجه تقویت و بروز رسانی فنی تمام بخش ها شاهد بوده است.
چری تا سال 2013 در 8,769 مورد برای ثبت اختراع اقدام کرد که موفق به ثبت مالکیت 6,153 اختراع شده است، که در این مورد در رتبه اول در میان خودروسازان هموطن خود قرار دارد.
در سال 2013 شرکت چری "چری تکنولوژی" را به عنوان استراتژی برند خود پایه گذاری و از این طریق iAuto که یک پلت فرم استاندارد، آینده نگر، پیشرفته و حاصل سالها کار و پیشرفت مستقل این شرکت می باشد را هم تراز استانداردهای جهانی معرفی کرد.
ساخت یک برند بین المللی یک هدف استراتژیک برای چری می باشد.
در وهله اول، این شرکت با توجه ویژه به بازارهای داخلی و خارجی، فعالانه استراتژی حضور برون مرزی خود را پیگیری کرد تا در نهایت خود را در چین به عنوان اولین صادرکننده خودرو، قطعات CKD، موتور، تکنولوژی و تجهیزات تولید خودرو به دیکر کشورها معرفی کند.
در وهله آخر، طی سالهای اخیر، چری مسیر جهانی شدن را در تمامی جوانب کاری خود در پیش گرفته و همکاری های برون مرزی خود را از طریق استراتژی محصول، استراتژی بومی سازی و استعدادیابی عمیق تر کرده است.
و در نهایت در وهله سوم، چری استراتژی استفاده از منابع برتر جهانی و کمپانی های مطرح بین المللی، شامل 16 شرکت از فورچون جهانی 500 (Fortune Global 500) را در دستور کار خود قرار داد.
همکاری با کمپانی های جهانی، به عنوان مکملی در راستای استراتژی توسعه چری محسوب شده و نقش موثری در افزایش توانایی ها و ارزش برند و هدف استراتژیک آن ایفا می کند.
از سال 2010، در دنباله رسیدن به هدف استراتژیک "ساخت برندی مستقل از طریق نوآوری مستقل" ، چری استراتژی خود را از "سرعت و فروش" به "کیفیت، برند و سود" تغییر داد و اصلاحات گسترده ای را از ایده های تجاری تا سیستم مدیریتی، زمینه سازی برای رسیدن به اهداف استراتژیک و توسعه پایدار خود شاهد بود.
در سال 2014، در پی آگاهی بازار از تغییرات استراتژیک چری، سه مدل خودروی این شرکت معرفی شد، که در پی آن ارزش محصول و برند چری شروع به بیشتر شدن کرد.
نگاهی به گزارش های موسسه های J.D.Power و CSI که کیفیت خودروها و میزان رضایت مشتریان را هر ساله بررسی می کنند، چری در سال 2014 به ترتیب با 43 امتیاز بیشتر از سال 2013 به امتیاز 874 و در گزارش CSI با 29 امتیاز بیشتر در مجموع 692 امتیاز کسب کرد.
در آینده، شرکت چری هدف "نوآوری مستقل، کلاس جهانی و منفعت به سود بشر" را اتخاذ خواهد کرد تا با حفظ فرهنگ نوآوری و سخت کوشی، تلاش کند تا به هدف استراتژیک بزرگتر خود "تبدیل شدن به رقیب برندهای بین المللی با محصولات ممتاز تا سال 2020" دست پیدا کند.